Stichting Zino op de Open Friese Kampioenschappen

De auto volgeladen met Zino spulletjes, broodjes en drinken, onderweg Miranda opgehaald. Daarna richting Wouterswoude vertrokken. Het eerste evenement waar ik sta met het Stichting Zino kraampje. Het zijn de boeren dagen in Wouterswoude en dat is duidelijk te zien. Een groot terrein vol met koeien, geiten, trekkers en allemaal verschillende shows met dieren.

Ik ben achteraf erg blij dat ik toch voor hoge schoenen heb gekozen gezien de blubber. We hebben bij aankomst gelijk opgezocht waar we moesten wezen en na het vinden van onze plek zijn we gelijk begonnen aan het opbouwen van het kraampje. Het waaide alleen zo hard dat we telkens onze spulletjes weer van de grond moesten plukken. Het fijne aan onze plek was dat wij recht voor de keuring van stabijen en wetterhounen stonden. Tijdens het wachten op iets beter weer heb ik het terrein verkend opzoek naar koffie. Ondertussen heb ik natuurlijk de Stichting Zino kaartjes uitgedeeld en een paar leuke gesprekjes gehad. Wat mij wel opviel is dat veel mensen denken bij een herplaatser aan een hond die niet zindelijk is, mishandeld is of erg agressief is. Toen het weer wat opknapte hebben wij het kraampje gezellig gemaakt, wat gelijk al een stuk meer aandacht trok. Er liepen veel mensen voorbij die een praatje maakten of die wat kochten. De insteek van deze dag was natuurlijk om Stichting Zino meer bekent te maken en ik denk wel dat dit goed gelukt is. Het was een erg leuke dag, alleen denk ik dat er nog wel een goed voorlichting gegeven moet worden over dat herplaatsers gewoon lieve honden zijn en geen probleem gevallen .

En de koffie? Die heb ik na de twee rondjes lopen niet meer gevonden…

Ria en Miranda