Banjer zoekt een nieuw mandje!

Banjer herplaatsing Stichting ZinoNaam: Banjer
Ras: Friese Stabij
Geslacht: reu
Geboortedatum: 15 april 2016
Stamboom: nee
Kan bij honden: ja
Kan bij katten: ja
Kan bij kinderen: ja
Zindelijk: ja
Kan loslopen: nee
Kan in de auto: ja

Banjer is een driejarige stabijreukruising en heeft waarschijnlijk bordercolliebloed. Hij doet zijn naam eer aan. Zijn eerste baas was een heer op leeftijd die niet actief genoeg met hem bezig kon zijn. Wandelen ging niet meer, maar Banjer kon nog wel in de tuin spelen. Dat is natuurlijk ook leuk, maar het was niet goed voor de opvoeding. Banjer heeft wel een puppycursus gedaan, maar daarna is er lange tijd niet met hem getraind.

Toen het niet meer ging bij de oude baas, heeft stichting Zino hem opgevangen en is Banjer herplaatst. Banjer heeft bij zijn tweede baasje heel veel geleerd. Het is een lieve hond die graag aandacht wil. Hij speelt graag met ballen, is waaks, en heeft inmiddels ook geleerd om te stoppen als het hem wordt gevraagd. In de tuin gaat hij heerlijk achter alle blaadjes aan. Aan de lijn lopen gaat inmiddels ook beter. Hij trekt niet meer. Maar loslopen kan hij niet.

Helaas lukt het zijn nieuwe baasje niet om hem op enkele punten te heropvoeden. Bij het uitlaten reageert Banjer blaffend op andere mensen, honden, paarden en op grote voertuigen. De kat van het gezin wordt gedoogd, maar meer ook niet. Banjer en de hond van het gezin zijn goede vriendjes. Banjer is blij met zijn maatje. Nu gaan we voor de tweede keer op zoek naar een nieuw mandje voor Banjer.

Wij zoeken naar een ervaren en consequente baas die de training wil oppakken en voortzetten. Banjer is leergierig. Ook moet de nieuwe baas beschikken over een tuin. Banjer vindt het heel prettig om in een rustige tuin rond te scharrelen. Dan is hij gelukkig.

Heb jij het beste mandje voor Banjer of weer je iemand die dat heeft? Stuur een mail naar stichtingzino@gmail.com.

Contactpersoon: Alie Pepping